Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.10.2013 17:00 - За какво са ти пари?
Автор: slaveya66 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 950 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 19.10.2013 18:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Здравейте, блогъри!

   И понеже страдам от душевен ексхибиционизъм (заглавието на диагнозата съм измислила аз), а не съм изпускала отдавна напрежение, с риск да остана без дребната си службица, благодарение на която изкарвам бедната си прехрана в нашата мизеруваща “демократична” държавица, днес седнах да споделя с вас някои лични нещица.

В този момент, признавам си, не мисля за горе изложеното, а за това как да не загубя вас, защото теглилото по-малко едва ли ще стане. Важното е да разпуснем, пък може и някой съвет да получа, знае  ли някой. Хубавите неща стават когато най-малко ги очакваме, казват хората.

Моя милост съм парче инспектор – държавен служител. Като такъв поназнайвам по нещичко за целия абсурд, сиреч безмислие на държавния контрол в България и тук възнамерявам да докажа, па макар и само отчасти това.

Та... На времето, моите връстници помнят “перестройката”, всичко тръгна оттам да се засили конкуренцията, да се въведе пазарния механизъм и да се премахне уравновиловката, за да се стимулира производството и съответно стандарта на живот на обикновения гражданин да се подобри. Имаше и едно движение на предприемчивите българи, които успяват “да напипат пулса” и да успеят при новите условия.

Сега, 25 години след това, мога да твърдя – не сме мръднали на млиметър от там. И понеже не съм всезнающа, ще се спра на развитието в тази област, в която работя аз.

Като инспектор работя в сферата на държавния здравен контрол. Водя се някаква втора категория държавен служител в системата на РЗИ (за тези, които не знаят тази нова абревиатура – това е системата от регионални здравни инспекции или старото им название ХЕИ). За 14 години работа в тази система и образование лекар със специалност “Обща хигиена”, не знам кой, как и защо, заплатата ми е определена на 540 лв. бруто за поста главен инспектор в дирекция “Обществено здраве”. Вчера майка ми ме попита “За какво са ти пари?” и на мен ми кипна. Същия ден в службата ми възникна казус: трябва да глобя кмет на окръжен град, че не спазва нормативен акт, постановен от любимата парламентарна власт, съгласно който от мен се очаква да си върша съвестно работата. С какво самочувствие от 540 лв. и кой от началството ще допусне такова нещо?! Е, това ако не е пародия и абсурд...!

После се замислих и реших, да, права е майка, аз не съм предприемчива, защото искам да си върша работата по законодателството, утвърдено от демократично избраната власт от народа. И за друго е права – не се противя и търпя уравновиловката – плащат ми за това, което върша – преливам от пусто в празно. Трая си и чакам. Какво чакам – подаяния.

Колкото до конкуренцията, лично мое е мнението, че ако нещо се е случило в този 25 годишен период, то е благодарение на нея. Съгласна съм, че тя е единствения правилен път за напредък не на България, а в Световен мащаб и тази мисъл ме крепи, но нека погледнем конкуренцията в родното здравеопазване – здравните осигуровки ги обира един единствен фонд без конкурент и той се нарича НЗОК. НЗОК е новия “държавен” монопол в здравната система, без конкурент. Мисля, че е ясно защо “държавен” е в кавички – защото дори да не се води държавен, той е такъв и само този, който няма сетива и разум може да го отрече.

Мога да пиша с часове, но баста. На края – равносметката:

Кметът ще си остане неглобен, обектът ще продължава да работи за сметка на здравето на гражданите, а аз ще си остана с посредствена заплата, която ми я плаща монополът без конкурент в България – държавния монопол.

От такава “демокрация” ни е халът и можем само да си ръкопляскаме за “перфектно свършената работа”.

 До скоро!




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: slaveya66
Категория: Лични дневници
Прочетен: 74912
Постинги: 41
Коментари: 19
Гласове: 179
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031